måndag, maj 05, 2014

20 snabba frågor (tänk på böcker)

 Enkät från Enligt O


Snabbläsare eller långsamläsare? Jag läser ruggigt snabbt.
Tegelstenar eller tunnisar? Jag läser nog mest tegelstenar, men det finns många bra, tunna böcker.
Bibliotek eller bokhandel? Kan knappt välja, men så länge det inte finns ett SF-biblioteket, så ...
Ljudbok eller e-bok?  Har försökt med ljudböcker, men det går dåligt. Fungerar enkom med memoarer. Älskar e-böcker.

Inbunden eller pocket? Bekvämlighetsfråga. Köper bara inbundna WoT och den serien är avslutad.
Vampyrer eller spöken? Är mycket mörkrädd och vampyrer är inte lika läskiga.
En i taget eller slalomläsning? Så är det bara.
Nytt eller gammalt? Köper mer nytt än gammalt, men spelar ingen roll.
Bokmärke eller hundöra? Mina böcker är mina och jag gör vad jag vill med dem.
Snacks eller godis? Te
Biografier eller memoarer? Memoarer i ljudboksform. Är ointresserad av icke-fiktion ity överraskningsfaktorn försvinner.
Skräck eller chicklit? Båda, fast skräck.
Soffan eller sängen? Har världens bästa lässoffa, men läser såklart i sängen också. Läser helst inte i sängen pga läser alltid klart om det är nåt tidigare oläst=mindre sömn.
Inne eller ute? Inne, fast såklar kan jag läsa ute, men gillar inte ute så mycket.
Boken eller filmen? Eh, va?
Twitter eller Facebook? Twitter är där jag läser nyheter och alla smarta.
Goodreads eller Boktipset? Goodreads är bättre tycker jag.
Kokbok eller Bakbok? Jag ♥ Nigel Slater 4-ever.
Te eller kaffe? Te. Massor med te. Alla sorter and then some.
Nobelpriset eller Augustpriset? Nobel, fast jag vet inte om jag har en preferens.

2 kommentarer:

Bokmoster sa...

Bra svar på Snacks eller godis! Jag äter faktiskt sällan medan jag läser, vare sig godis el något annat, dricker däremot stora mängder te.

Eva-L sa...

Att äta stör läsningen mer än att dricka te! Däremot läser jag gärna när jag äter lunch, då passar det alldeles utmärkt.