måndag, juni 02, 2014

#bookaday 2

Best bargain:
Fiona Walker Kiss Chase

När Uppsala English Bookshop fyllde 1 år delade de ut läsex av några romaner de hade fått från förlag och jag fick Kiss Chase, Fiona Walkers andra roman från 1996. Jag älskade den och har läst om den några gånger och den är underbar. Det är en chicklit-roman, vilket jag inte visst när jag läste den och jag hade inte läst någon riktig chicklitroman när jag fick tag på den här, jag bara älskade den. Jag har läst ca allt hon har skrivit och en hel del är mycket bra, annat inte lika bra, men jag har tyvärr inte hittat någon annan författare i genren som jag gillat lika mycket, kanske för att jag egentligen inte gillar genren, utan mest Fiona Walkers sätt att skriva och skapa karaktärer, eller för att ingen är lika bra som henne helt enkelt. Jag vet inte. Men läs Kiss Chase.

Inga kommentarer: