torsdag, september 04, 2014

Tre på tre 2014

Pocketlover kör en kul, årlig utmaning som jag gjorde förra året. Då läste jag tre av mig tidigare olästa svenska författare. Det känns lite lagom med tre böcker på tre månader så här efter 25(23) böcker på tre månader under sommaren. Jag vill gärna fortsätta med temat olästa författare, men den här gången tänkte jag byta land till Tyskland. Jag äger redan Juli Zehs Leklust - eller flickan utan egenskaper så den läser jag i september. I december vill jag läsa Hans Falladas Hur ska det gå för Pinnebergs? eftersom jag hoppas att jag ska kunna gå på Breakfast Book Clubs träff i Berlin 7 december och i oktober tänkte jag ge mig i kast med Cornelia Funckes Bläckhjärta.

1 kommentar:

Bokmoster sa...

Kul med det tyska temat, tycker jag så klart. Jag har inte läst någon av böckerna på din lista, men har iaf börjat på Juli Zehs. Viel Spaß!