torsdag, oktober 16, 2014

En serieenkät

Den här veckan är det serievecka hos Kulturkollo och jag läser serier.

1. Om du var en superhjälte/superskurk, vad skulle du heta och vilken vore din superkraft?
2. Vem skulle teckna serien om ditt liv, och hur?
3. Föredrar du att läsa tecknade serier eller att se dem på film/tv?
4. Vilken är din favorit bland tecknade serier och grafiska romaner?

1. Ja, det här är ju jättesvåra, påträngande frågor som går rakt in i de mörkaste delarna av min hjärna. Eller inte. Jag är ingen superhjältetyp, jag hade en kort period av superhjälte-roleplaying som gick ut på att jag satt i ett äppelträd, åt äpplen och fantiserade om att vara en superhjältevariant av Ronja Rövardotter. Jag tror att min superkraft var att jag kunde smälta in i trädet och undgå upptäckt av alla.
2. Nancy Peña (Tea Party i Utopi!)
3. Jag läser dem hellre. Jag tröttnade på att titta på tecknat när barnen var små.
4. Locke & Key av Joe Hill och Gabriel Rodriguez.

Inga kommentarer: