torsdag, november 27, 2014

Bokträff 1

Efter en höst tom på lästräffar känns det bra att ha hela två inplanerade nästa vecka. Den ena med EMK: vi ska läsa Tana Frenchs The Secret Place . Jag har läst alla tidigare i Dublin Murder Squad-serien, verkligen gillat The Likeness och inte varit lika förtjust i de andra tre. Faithful Place var bara tråkig, jag klurade ut intrigen och mördaren ganska omgående. Broken Harbour var en helt OK deckare och In the Woods var för lång, för tråkig och för detaljerad. Men jag läste In the Woods efter The Likeness och hade väldigt höga förväntningar. Eventuellt gillade jag The Likeness eftersom den var en mash-up av två av mina absoluta favoritböcker The Secret History och Fatal Inversion, men den var eventuellt inte så bra som jag minns den. Hur som helst, ett par kapitel in i The Secret Place känner jag tillförsikt, jag gillar båda poliserna, jag gillar flickorna och jag gillar skolan.

Inga kommentarer: