torsdag, april 23, 2015

Sarah Waters - with perks

Förra veckan intervjuade Helena Dahlgren Sarah Waters hela två gånger. En av de gångerna var i en källare på baren Melt, på en releasefest för den svenska utgåvan av The Paying Guests, Hyresgästerna, och dit gick jag. 


Det var förlaget Natur och Kultur som arrangerade och det var otroligt trevligt. Champagnecocktail i små tekoppar, sammet och 20-tal. Och samtal om skräck och sex, med Morrissey-referenser. Jag har läst ALLT Sarah Waters har skrivit, med undantag för halva Nattvakten. Jag gillar (är helt galen i) hennes första viktorianska skräcksexgotik-Bedlam-böcker bäst, men de andra är inte dåliga på nåt sätt. Nattvakten och Främlingen i huset låg i den fina goodiebagen tillsammans med kolor från Pärlan och te från Tehuset Java (och en DV). Hyresgästerna köpte jag som present och jag fick mitt eget exemplar av min favorit-Waters signerad: Kyssa sammet.

Inga kommentarer: