måndag, maj 11, 2015

Det var Valborg i Östergötland

Vi eldade* i trädgården hemma hos mina föräldrar. Eftersom barnen inte är lediga från skolan på Valborg (fattar inte, det är ju den viktigaste högtiden, när våren äntligen kommer), så hann vi inte till nån stor eld.
 Sedan gick jag igenom alla pappas böcker (letar dels efter Robert Jordan på svenska och dels efter en dansk bok som fanns i hemmet när jag var yngre, men som verkar ha sorterats ut). Ingenting är i bokstavsordning och inga serier står ihop. Men, det är ju kul att han har projekt att ta itu med i framtiden när all ved är inkörd och alla sudokun lösta.
 Mammas bokhylla är en av de bokhyllor som farfar byggde till mig. Så snart vi bor i hus med hiss eller på bottenvåningen ska jag ta hem den**. Inte heller här råder någon (bokstavs)ordning.
 Sväronas bokhyllor. Bokstavsordning och stege - vad mer kan man önska av ett bibliotek***?
De här böckerna tog jag med hem från pappas bokhylla. Några var redan mina, andra är det nu.

* Inga böcker.
** Vi ska aldrig flytta.
*** En schäslong.

Inga kommentarer: