lördag, juni 13, 2015

Bröllopsvecka på Kulturkollo

Tisdagsutmaningen bestod av två frågor:

1. Vilket är ditt fiktiva favoritbröllop?
2.  Vilka två fiktiva karaktärer är inte men borde vara gifta med varandra?

1. Det är inte helt lätta frågor, särskilt inte den första, eftersom jag är långt mer intresserad av det som händer innan bröllopet: förälskelse, trånande, uppvaktning och slikt, än av vigselakter.
Mina favorituppvaktningar:

Anne Shirley och Gilbert Blythe (och det är kanske ändå deras som är mitt favoritbröllop. De gifter sig i september i äppelträdgården utanför Green Gables och det är grönt och rosor och vit klänning, precis som det ska vara (på mitt bröllop hade jag vänt lite på färger och blommor, grön klänning, vita blommor och rosa rosenblad på borden.)

Elizabeth Bennet och Mr Darcy - jag gillar när det inte är smärtfritt.

P.K. Dubey och Alice i Monsunbröllop - otroligt vackert.

2. Camilla Macaulay borde vara gift med Henry Winter.

1 kommentar:

Lotta sa...

Åh, Anne och Gilbert!