torsdag, augusti 20, 2015

Sommarens

Bästa bok: Dött lopp mellan Love, Nina Nina Stibbe och det nemme og det ensomme Asta Olivia Nordenhof
Bästa tv/film: Pride
Bästa dag: J&jag i Köpenhamn, alltid
Projekt: Magnoliaträdet
Skönhetsupplevelse: Sista promenadkvällen i Skåne (bilder nedan)
Nya bekantskap: Warpigs
Lärdom: Att vi inte behöver konstant sysselsättning, 4 veckors familjeisolering med te, böcker och Bones är också semester.
Kulturupplevelse: Öl är kultur. Warpigs i Kødbyen.




Tisdagsenkät från Kulturkollo

3 kommentarer:

Monika sa...

Jag har aldrig förstått tjusningen med konstant sysselsättning. Ibland behöver man luta sig tillbaka och bara vara.

Helena (Kulturkollo) sa...

Såklart öl är kultur! Och jag har också lärt mig att ständig sysselsättning är en smula överskattat, skön lärdom :-)

Eva-L sa...

Monika: Nej, det gör inte jag heller, jag menade mer i form av jobb/skola. Och vi har nog aldrig kört "bara vara" fyra veckor i sträck, sedan barnen var mycket små. Jag är glad att det fortfarande funkar!
Helena: Jag har nog alltid vetat att sysselsättning kan vara överskattat, men man vet ju inte hur barnen kommer att utvecklas :).