tisdag, augusti 25, 2015

Tisdagsutmaning

från Kulturkollo - Ny i klassen.

Jag bytte klass och skola när jag var 9 år. Det var inget kul, så det här är inte ett ämne jag direkt söker mig till. Men ibland händer det ju att jag får böcker som jag kanske aldrig hade köpt själv, men sedan läser och gillar. Undret av R.J. Palacio är en sån. Jag höll på att köpa den till barnen när jag kände igen omslaget och insåg att jag faktiskt hade fått i en bokpåse från BBC på Syninge. Barnen vägrade läsa den, men jag gjorde det och det är en enormt sentimental, jättegullig historia om en liten människa som är ny i klassen. Klart läsvärd.
En ex-bokhora håller inte med, och egentligen håller jag med henne, jag läser normalt inte den här typen av litteratur, men just när jag läste Undret funkade det för mig.

Inga kommentarer: