tisdag, mars 08, 2016

Läsuppdatering

Det går dåligt nu, jag har mest ökat på TBR, om än inte särskilt mycket. Jag var föredömligt återhållsam i NYC och köpte bara tre böcker.
Lang Leavs dikter har jag haft på min Goodreads-TBR ett tag och nu hittade jag en fin samlingsvolym, med hennes egna illustrationer. Jag hade eventuellt inte hittat den om det inte hade stått en kvinna på strand och sagt till sitt sällskap: "After the breakup I read this for a year." Och jag förstår henne, det är en bra bok att läsa om man nånsin gjort slut/gjorts slut med. Jag har alltid velat läsa Leaves of Grass från början till slut och nu hittade jag en vacker utgåva, som jag nog ska läsa i sommar. The Three-Body problem av Cixin Liu har jag velat läsa länge, men det är först nu den finns i pocket, kinesisk hypad SF, det måste vara bra.
Utöver det här har jag lånat en del biblioteksböcker: Ru,  Avd. för grubblerier, I varje ögonblick är vi fortfarande vid liv, alla tre e-bokslån, eventuellt måste jag ändå köpa Avd. för grubblerier, den var ägobra. Fysiska boklån: Tschick, Simma med de drunknade (läser jag just nu, bara några kapitel in, men den är så spännande och jag är lite rädd hela tiden) och River Road som jag hoppas jag ska gilla massor, men eftersom jag faktiskt inte blev direkt överförtjust i The Lake of Dead Languages så kanske jag borde sänka mina förväntningar något.

Inga kommentarer: