lördag, mars 12, 2016

Mer klassiker

Det finns en sorts klassiker som jag är särskilt förtjust i och det är brittiska romaner från slutet av 1800-talet - lättippat och supervanligt, men det är såklart en anledning till att just de här böckerna är så populära fortfarande, de är helt enkelt bra.
Det var inte särskilt svårt att plocka ihop fem favoritklassiker:

Charlotte Brontë - Jane Eyre
Wilkie Collins - The Woman in White
Charles Dickens - Oliver Twist
Elizabeth Gaskell - Cranford
Bram Stoker - Dracula

2 kommentarer:

Anna Johansson sa...

Fint att läsa om dina klassiker! Inte alls favoriter hos mig - Oliver Twist är väl den som jag gillat bäst av dina ... Jane Eyre tyckte jag riktigt illa om - sån är smaken. Delad.

Eva-L sa...

Ska jag vara ärlig så har jag inte läst Jane Eyre på säkert 20 år, men jag gillade den då. Den ligger just nu på mitt nattduksbord, så jag hoppas att jag fortfarande tycker den är bra!