fredag, juli 01, 2016

Nionde och tionde krysset

With a red cover
Court of Thorns and Roses av Sarah J. Maas. Den första serien jag läste av Maas, Throne of Glass, var väldigt bra, lätt nyskapande och superspännande. Den här kändes gammal och trött och som någon skrev på Goodreads, lite ripoff på Twilight? Mycket besviken på det. Gillade ändå sagotemat som utvecklades och syntes efter hand, det var väldigt bra skrivet.
Jag hade ju tänkt ha Sara Danius Husmoderns död och andra texter här, men eftersom jag läst alltför många böcker som inte passar in i bingot ALLS, fick jag anstränga mig lite och försöka få in några av dem. Och eftersom jag mötte Sara Danius i Gamla stan häromveckan kanske Husmodern passar in på Written by an author you've met?!

BOTNS BOOK BINGO (free square)
Sara Stridbergs Drömfakulteten - tillägg till sexualteorin. Jag hade bara 4 dagar kvar på mitt e-lån, så jag läste den här, eftersom jag verkligen ville och kryssade frirutan. Himla bra bok, bra språk, lätt "översatt" känsla, men det passar eftersom vi hela tiden är i en drömvärld i Amerika. Bitvis plågsam. Oväntat lättläst. Men varför kallas staden "Ventnor" för "Ventor"?

Inga kommentarer: