tisdag, augusti 23, 2016

Femtonde och sextonde krysset

That you loved as a child
I Västan Grind av Barbro Lindgren. Jag läste Bladen brineer av Barbro Lindgren och även om jag gillar den skarpt så älskade jag den inte som barn (mer Hemligt och Jättehemligt, men dom har jag inte). I Västan Grind däremot tyckte jag var fantastiskt rolig och bra. Hög igenkänning på lantlivet och hur hemskt det är med åska på landet. Klottans åskvädersupplevelse är tack och lov hemskare än mina och jag minns att jag tyckte det var otroligt spännande och jag var livrädd för att samma sak skulle hända hos oss.

Published before 1970
Jag tappade farten här ett tag och valde att göra det så enkelt för mig som möjligt med Tintin i Tibet av Hergé. Jag fixade dessutom till en alldeles utmärkt seriebokhylla i sommarhuset, så nån var ju tvungen att använda den lite.

Inga kommentarer: