onsdag, augusti 24, 2016

Nittonde och tjugonde krysset

About art or an artist
Jag hade ingen bok som passade i den här kategorin själv, så jag sökte lite på Stockholms stadsbibliotek och fann Foley-konstnären av Christoffer Carlsson, från Mix förlag och tänkte att det är säkert en skräcknovell, passande nog om en konstnär. Hade jag varit en smula mer filminsatt hade jag kanske fattat att "Foley" inte skulle innebära något konstnärligt på det sättet som jag hade föreställt mig. Men, det var en välskriven klaustrofobisk liten skräcknovell, win-win.

About an epic journey
Jag fortsatte att leta på bibblan och hittade Jorden runt på 80 dagar av Jules Verne. Jag hade visserligen angett på Goodreads att jag har läst den här boken, men det hade jag inte. Det är en epic journey, men inte alls lika välskriven och dramatisk som En världsomsegling under havet.

Inga kommentarer: